Home חדשות

LG 65C1 ביקורת: חדה יותר מאי פעם

LG 65C1`

לפני כשבוע הוכרזו בארץ מספר טלויזיות מדגמים שונים של חברת LG, כשאחת מהן היא ה-C1, האחות הגדולה והחדשה של ה-CX אשר סיקרתי לפני מספר חודשים. כאשר סיקרתי את הCX, אמרתי בכל הרצינות שאין סיבה לחפש טלויזיות אחרות, אבל עם הדגמים החדשים – מסתבר שטעיתי. חברת LG לקחה את הטלויזיה הממש טובה שלה ושיפרה אותה, מי היה מאמין?

מבחינה טכלנולוגית אין פה ויכוח. מסכי ה-OLED עושים עבודה מעולה, ונכון לכיום הם המסכים המובילים בשוק. מה שכן, חברת LG ממשיכה להפתיע עם השדרוגים החדשים למסכים שלה, ה-LG 65C1 אינה כוללת את טכנולוגיית ה-OLED evo החדשה אשר מקנה למסכים בהירות יותר גבוה, אך עדיין בעקבות שינוי המעבד לאלפא 9 דור 4 אנחנו מקבלים שיפור בצבעים, בבהירות של המסך והדבר הכי משמעותי מבחינתי – באפסקייל של ה-HD.

ליין הטלוויזיות החדשות של LG כולל פיצ'רים רבים לכל משתמש, הן עבור המשתמש הביתי הממוצע והן עבור הגיימר התובעני, וכל זאת ביחד עם תאימות מעולה לקונסולות הדור הבא.

אז במילים אחרות: האם כדאי לכם לקנות את ה-LG 65C1? ובכלל, אם עוד לא קניתם טלויזיה OLED, למה אתם מחכים?

תמונה חדה כסכין

בעוד המתקינים של חברת LG הגיעו וחיברו לי את הטלוויזיה, הדבר הראשון שראיתי זה את הצבע בצד האחורי של הטלויזיה, שהפתיע אותי ממש. ולמה זה? כי הוא לבן! מפתיע, אבל בתכלס – מי מסתכל על החלק האחורי? אחרי התהייה הראשונית, קלטתי כמה הטלויזיה הזו דקה – ה-LG 65C1 מגיעה בעובי של כ-6 ס"מ עם חלק תחתון עבה יותר שבו מתרכז רוב המשקל של הטלוויזיה. בעוד המתקינים מחברים את הרגלית שלה, אני מתפעל מהיופי של הטלויזיה גם מקדימה, היא ממש מרגישה כמו מסגרת תמונה (במיוחד עם שומר המסך שלה שמחליף תמונות תמונות כמו בגלריית אומנות). למקרה שתהיתם, הרגלית שמגיעה עם הטלוויזיה היא אחד הדברים הכי כבדים שיצא לי להרים, עם איכות בנייה מעולה ועושה את העבודה מצוין ומייצבת את הטלוויזיה היטב.

החלק העבה של הטלוויזיה מכיל בתוכו את כל החיבורים: 4 חיבורים של HDMI 2.1 (שלושה בצד של הטלוויזיה ואחד מאחורה), שני חיבורי USB, חיבור רשת, כניסה של כבל אופטי, חיבור AV, אנטנה, ואף כבלים וכמובן החשמל של הטלוויזיה עצמה. 

חיבורים אחוריים וצדדים

כאשר אתם מסתכלים על ה-LG 65C1 מהספה שלכם – שם החוויה באמת מתחילה. המסגרת של הטלוויזיה היא דקה מאוד, ואתם מקבלים מסך ממש מקצה לקצה, כך שבקושי ניתן לשים לב לקיום המסגרת. הקטע המאוד מעניין זה שגם על המסגרת עצמה אין בכלל את הלוגו של LG, אלא רק על הרגלית.

ואז מגיע הרגע המרגש, ללחוץ בפעם הראשונה על השלט החדש (שנדבר עליו בהמשך) ולהדליק את הטלויזיה. כבר מההתקנה הראשונית אפשר לראות את ההבדל בינה לבין אחותה הקטנה, ה-LG 65C1 היא יותר חדה ויותר בהירה.

ממשק, אפליקציות ושליטה קולית

ל-LG 65C1 עצמה יש ממיר עידן פלוס מובנה, הקולט את הערוצים הרגילים אך אתם תצטרכו אנטנה RF חיצונית כדי לקלוט את הערוצים. אך מעבר לכך, היא טלוויזיה חכמה שמריצה את מערכת ההפעלה של LG, ה-webOS גירסה 6. המערכת מאוד נוחה לתפעול, במיוחד ביחד עם השלט שלה המשמש כעכבר הצבעה. אם יש לכם שירותי סטרימינג למיניהם, כדוגמת נטפליקס, אמזון וידאו ויוטיוב, אתם יכולים להיות בטוחים שזה כלול בממשק של הטלוויזיה עצמה. לגיימרים שביננו, יש גם טוויץ' שאתם יכולים לשייך למסך הבית לגישה מהירה יותר.

בעוד שאין המון אפליקציות בתוך הטלוויזיה עצמה, אני אישית לא הרגשתי באיזשהו חוסר כי המגוון הקיים הוא עצום, ורוב האפליקציות המוכרות והשכיחות קיימות גם כאן. אם תרצו להוסיף עוד אפליקציות, תמיד אפשר לחבר סטירימרים חיצוניים כמו Apple TV או Nvidia Shield, שתומכים ב-Dolby Vision וב-Dolby Atmos. למי שמתשמש באפליקציות שמגיעות עם הטלוויזיה עצמה – חווית התצוגה והשמע הטובה ביותר מתקבלות ללא שימוש בסטרימר חיצוני.

ה-LG 65C1 כוללת תמיכה ב-Google Assistant, Amazon Alexa ו- Disney+ אך הדבר פחות נפוץ בארץ, ולמרות קיומה של האופציה – לא בחנו אותה. מה שכן, יש לטלויזיה אפשרות להתחבר לחשבון ה-LG שלכם, אז יש לכם מכשירים נוספים של LG כמו מכונת כביסה או מייבש אתם יכולים לקבל מידע עליהם ישירות מתפריט הבית של הטלוויזיה (שימושי? תלוי במשתמש).

כמו כן, הטלוויזיה עובדת עם ה-AirPlay 2 של Apple, כמו רוב הטלוויזיות החדשות. מה שנותן לכם את האפשרות לשתף תמונות או סרטונים ואף להציג את הטלפון, ה-iPad, או המחשב על הטלוויזיה עצמה בקלות רבה ללא צורך במכשיר חיצוני. בנוסף, על השלט תוכלו למצוא סימן של NFC, ואם תפעילו את הפיצ'ר בטלפון תוכלו לסרוק את הצ'יפ שבשלט ולגרום לטלפון שלכם להופיע על המסך בקלות (פיצ'ר זה עובד עם מערכת ההפעלה החדשה של Android).

מתחת למכסה המנוע

הטלוויזיה עצמה מגיעה עם המעבד החדש של LG, המכונה A9 (אלפא) בדור רביעי שלו, ותמיכה בעוזר חכם גם בעברית (סוף סוף!) בהנחה והמערכת של הטלויזיה שלכם מוגדרת בעברית.

כמובן שמה שבאמת מעניין אותנו זה הממשק של הטלוויזיה עם פלטפורמות הגיימינג השונות, המחשב האישי או הקונסולות מהדור החדש. אז תשמחו מאוד לדעת שכן, לא רק שהטלוויזיה מתממשקת עם כל הפלטפורמות, אלא שאתם גם תקבלו חוויה מדהימה מה-LG 65C1.

ה-LG 65C1 מאפשרת קצב רענון של 120Hz דרך כל חיבורי ה-HDMI שלה (בתקן HDMI 2.1), ואף תומכת בטכנולוגיית Audio return channel (או בקיצור eARC) בנוסף לקצב רענון משתנה (VRR) ומצב השתהות נמוכה אוטומטית (automatic low latency mode), או אם תרצו – מצב משחק.

מאחר ו-LG לא רצו לאכזב אף אחד, אתם יכולים למצוא תמיכה ב-Nvidia G-Sync וגם ב-AMD FreeSync. החוויה על קונסולת ה-Xbox Series X והמחשב האישי שלי הייתה חוויה מאוד מלהיבה: לשחק במסך 65 אינץ' עם קצב רענון של 120Hz ומערכת סראונד עם Dolby Atmos זו חוויה מהסרטים.

OLED – הכי קרוב למציאות

מבחינת איכות התמונה אני יכול לומר שהיו לי מספר טלוויזיות ומסכים בעבר, כולל טלוויזיות LCD של Sony שידועות באיכות תמונה מעולה, אך ה-LG 65C1 עם מסך ה-OLED שלה מגיעה עם צבעים כל כך חדים וחיים, כך שמיד יכולתי לראות את ההבדל. אני בדיוק צופה עכשיו עם אישתי שוב בסדרה המוכרת The Big Bang Theory ואני חייב לומר שפתאום מבחינים בפרטים שלא יכולנו לראות עם טלוויזיה "רגילה", כמו קמטים ופגמים על הפרצופים של האנשים.

צפיתי במגוון רחב של סרטים וסדרות ושיחקתי סגנונות שונים של משחקים כדי באמת לראות את כל מנעד הצבעים בטלוויזיה. אחד הדברים שתמיד אפשר להרגיש ולראות זה שהשחור הוא באמת שחור, ואף אפשר להבחין בגוונים שונים של שחור או חום כהה גם כשהם אחד ליד השני, ולא שחור "מואר" כמו ברוב טלוויזיות ה-LCD. באחת הסדרות החדשות בנטפליקס, בשם The Irregulars, שמי שראה יודע שהיא חשוכה מאוד, אתם ממש יכולים לראות את הטקסטורה גם בכל החושך שמסביב. כמובן שגם שאר הצבעים מורגשים ו-"חיים" יותר, אך זה באמת הכי מורגש בסצנות חשוכות במיוחד או בהירות במיוחד. אפילו ההצללות בטלוויזיה היו נראות טוב על ה-LG 65C1 ובכלליות השחור נראה מאוד אמיתי ולא מרוח או מואר.

בנוסף, גם החדות של מסך ה-OLED מרשימה במיוחד, כפי שניתן היה לראות בטקסטורות של בגדים או שיער וזקנים של דמויות על המסך, ממש אפשר לראות כל שערה ושערה.

מבחינת צבעים, ה-LG 65C1 היא בין המסכים הכי מדוייקים שיצא לי לבדוק עד כה, גם ישירות מהקופסה ללא שום קליברציה של המשתמש. כמו שציינתי למעלה, קשה מאוד להתחרות באותנטיות של הצבעים השחורים על מסכי ה-OLED לעומת מסכי ה-LCD השונים. צבעים בהירים יותר היו חיים ועשירים בעוד שצבעים של העור נשארים מאוד אמיתיים כמו במציאות. מה גם שלא יצא לי לראות נגיעות של כחול בתוך השחורים כמו בהרבה מסכים אחרים. בסצנות של נוף אפשר לראות את המנעד האמתי של הצבעים של הטלויזיה – חוויה מרשימה ביותר.

ה-LG 65C1 מצויידת בטכנולוגיית ה-Dolby Atmos (כמו בקולנוע), והיא משדרת סאונד בצורה מאוד נקייה ומדויקת. גם כאשר העליתי את הווליום של הטלוויזיה לא הייתה שבירה של הקול עצמו, והיא הצליחה לשמור על חדות הצליל גם בנמוכים (באסים) וגם בגבוהים. כמובן שהיא לא משתווה למערכת סראונד מלאה, אך אם יש לכם רסיבר שמתאים לטכנולוגיה של ה-Dolby Atmos מובטחת לכם חוויה מדהימה במיוחד בסרטי אקשן. מה שכן, אם אתם כן מגבירים את הסאונד לרמות הגבוהות ביותר, כן ניתן להרגיש בטיפה "לכלוך" בצליל הנמוך והבאסים שיצאו מהרמקולים של הטלוויזיה.

ישנו מצב חדש ב-LG 65C1 הנקרא Game Optimizer, מצב זה מופיע כאשר אתם נכנסים למשחק או קונסולת משחקים והיא מאפשרת לכם לכוון בזריזות יתרה את הלבנים והשחורים של הטלויזיה וגם את ה-VRR שהזכרנו מקודם. ישנה תמיכה ב-ALLM כאשר המסך מזהה שנכנסתם למשחק דרך אחד מחיבורי ה-HDMI 2.1 ומונע Delay בהשתהות יותר נמוכה. כמובן, שלא כל משחק עדיין מגיע ב-4K 120Hz אך אנחנו מעריכים את אלו שכן, כגון, פורצה הורייזן 4 או קונטרול. אך, באמת כל משחק שתשחקו על הטלויזיה הזו יראה מדהים.

השורה התחתונה – בבקשה אל תקחו אותה ממני!

אז חזרה לשאלות ששאלנו בתחילה הכתבה – האם ה-LG 65C1 שווה קנייה?

אם אתם מחפשים את הטלויזיה לסלון בשביל סרטים, סדרות או לעמדת גיימינג שלכם ואתם לא מוכנים להתפשר, זו הטלויזיה בשבילכם. בעוד שהמחיר של הטלוויזיה עומד על 8,999 ש"ח (מחיר השקה לזמן היורו) זו השקעה שבעיני שווה לעשות.

עכשיו השאלה האמיתית, האם אתם יכולים לקנות את הטלוויזיה? אם כן, אני בהחלט חושב שאתם מקבלים החלטה שתהנו ממנה בטירוף.